Ağrı Tedavisi

Ağrı tedavisi nedir? Nasıl Uygulanır?

Ağrı Tedavisi Hakkında

Ağrı nedir?

Ağrı karmaşık ve çok yaygın görülen bir koruyucu mekanizmadır. Vücudu tehlike ve zararlardan koruyan evrimin önemli bir parçasıdır.

İnsanlar yaşlandıkça ağrı oluşumu artar ve kadınların ağrı yaşama olasılığı erkeklere göre daha fazladır. 2 ana ağrı türü vardır ve bunlar şu şekildedir;

Akut ağrı: Bir yaralanmaya veya tıbbi duruma normal bir yanıt olarak ortaya çıkar. Aniden başlar ve genellikle kısa sürer.

Kronik ağrı: İyileşme için beklenen sürenin ötesinde devam eden ağrı türüdür. Genellikle 3 aydan uzun sürer. Ağrı, donuk bir ağrıdan keskin bir bıçaklamaya kadar herhangi bir şey olabilir ve hafiften aşırıya kadar değişebilir. Vücudunuzun sadece bir bölgesinde ağrı hissedebilirsiniz veya ağrı tüm vücuda yayılabilir.

Ağrı Terapisi Nedir?

Araştırmalar, bir kişinin duygusal sağlığının ağrı deneyimini etkileyebileceğini göstermektedir. Sebebini anlamak ve ağrınızla başa çıkmanın etkili yollarını öğrenmek yaşam kalitenizi artırabilir Clinic Sanatores ağrı terapisi stratejileri şunları içerir;
* Fizik tedaviler (sıcak veya soğuk kompres, elektroterapi ve egzersiz)
* Psikolojik terapiler (bilişsel davranış terapisi, gevşeme teknikleri ve meditasyon)
* Zihin ve beden terapisi (akupunktur)
* İlaçsız Ağrı Terapisi (Osteopati ve Manuel Terapi)

Hastada ağrıya sebep olan blokajlı alanlar saptandıktan sonra bu alanlara uygulanacak fizik tedavi yöntemleri, ellerle uygulanan Manuel terapi ve Osteopati teknikleri ağrının asıl kaynağı ortadan kaldırılabilmektedir. Fizik tedavi ve Osteopati gibi yöntemlerle blokajlı alanlardaki bozulmuş sinir fonksiyonları tekrar düzelir ve ağrı oluşturmaz. Ayrıca nöronal sistemin işleyişinin düzelmesiyle bedendeki kan dolaşımı ve lenfatik dolaşım regüle olur. Bedende birikmiş olan ve kronik ağrıya katkıda bulunan toksinler vücuttan uzaklaştırılır.

Dokulara yeterli kan akımı sağlanınca da beden dokularını tamir edip kendini iyileştirebilir. Vücutta ağrıya neden olan blokajlar bulunup tedavi edilirken kişinin psikolojik durumuna uygun  tedavi protokolleri de kullanılmaktadır.  Böylelikle kalıcı ve doğal bir iyileşme elde edilmiş olur.

Hangi Ağrılar Tedavi Edilir?

Ağrı tedavisinde, vücudun herhangi bir yerinde oluşmuş akut ve kronik ağrıların tümü tedavi edilmektedir. Ağrı tedavisi bölümüne sıklıkla tedavisi yapılan ağrılar şunlardır;
* Kas-İskelet sistemine bağlı (bel, boyun, kalça, diz, omuz) ağrılar
* Fibromiyalji
* Romatizmal ağrılar
* Ameliyat olmayı gerektirmeyen bel ve boyun fıtıkları
* Birden fazla sayıda bel veya boyun fıtığı ameliyatı geçirdiği halde iyileşmeyen ağrılar;
* Çeşitli ilaçlarla geçmeyen kas ağrıları
* Sinir yaralanması, kesilmesi, diyabet, zona gibi hastalıklar nedeni ile meydana gelen sinir hasarlarına bağlı ağrılar
* Ağrı kesicilere cevap vermeyen baş ağrıları
* Spastisite ağrıları
  * Nedeni saptanamayan ağrılar
* Kuyruk sokumu ağrıları
* Yaşlılıktan kaynaklanan doku bozukluklarına bağlı ağrılar (dar kanal, kireçlenmeler, kas ağrıları, yaygın vücut ağrıları, damar bozukluklarına bağlı ağrılar vs).